Studiereis Athene

Home > Studiereis athene

Studiereis Athene en De Peloponnesos

In oktober 2021 zijn we met 6 meiden van Travel Counsellors op studiereis naar Athene. Monique van Let’s meet in Athens kwam ons ophalen van het vliegtuig en heeft ons in 4 dagen een hele gave indruk gegeven van Athene en omgeving.

Vanaf het vliegtuig haalde we onze 2e auto op.

Dit ging soepel. Transferbusje stond klaar op het vliegveld en binnen no time hadden we de auto. We zijn eerst gaan inchecken in ons appartement. Super mooie kamers. En een dakterras met uitzicht op de acropolis. Snel weer weg want we begonnen met de fietstour van let’s meet in Athens. Ik had fijn een electrische gevraagd aangezien fietsen niet mijn hobby is.. Kris kras door Athene, in verschillende wijken geweest. Nog een lekker broodje gyros gegeten en echt al goede indruk van Athene gekregen. Zo veel zien, en dan heb ik het nog niet over winkels. Ook shoppen kun je daar genoeg.

S 'avonds had Monique een leuk restaurant gezocht in het centrum en boven op een dak met weer een fantastisch uitzicht op de acropolis.

De tweede dag kregen we een heerlijke goedgevulde mand met ontbijt. Dat was goed geregeld met Covid. Na t ontbijt zijn we richting de acropolis gelopen om de te bezichtigen. Een kleine klim maar dan heb je ook een prachtig uitzicht en heel veel bezienswaardigheden.

Rond de middag zijn we in de auto gestapt om naar de volgende plek te rijden. We stopten even bij De kloof Isthmia waar je kunt bungyjumpen of en zelfs met een boot doorheen kan varen..

we reden verder naar Tolo waar je goed zit als je van het strand houd. Prachtig helder water en een zandstrand. Het regende maar we hebben lekker aan het strand geluncht.

Daarna volgde we onze weg naar Nafplio. Dit is z’on gezellige plaats. Leuk centrum met kleine straatjes en leuke winkels en restaurants en barretjes. Een gezellige boulevard met ook verder op een strand. We verbleven hier ook in een leuk hotel wat vlakbij het centrum was. Natuurlijk weer heerlijk Grieks gegeten. De volgende dag hebben we s ochtends nog gewandeld en een beetje gewinkeld. Rond het middag uur ging we weer op pad.

Na 1.5 uur rijden langs de zee door de bergen met een prachtig uitzicht, kwamen we aan bij Galatas. Hier hebben we heerlijk geluncht met een uitzicht op het eiland Poros. Na de lunch zijn we vertrokken naar de glamping waar we zouden overnachten. Ontzettend mooie plek. Vol met fruit en olijfbomen. Daar tussen stonden de glamping tenten. Er was een leuk terras met een fijne keuken en bbq’s waar je gebruik van kunt maken. Er is een zwembad en het ligt aan de zee. Na een rondleiding gehad te hebben over de glamping hebben een aantal een duik genomen in de zee en daarna hebben we ons klaar gemaakt om naar Poros te gaan. We werden opgehaald met een privé boot die ons er heen bracht. Eerst lekker geslenterd door de kleine straatjes met veel trappetjes van Poros en de gezellige boulevard. Daarna heerlijk gegeten. Weer terug op de glamping nog hele tijd lekker buiten gezeten. Het is daar zo goed geregeld, Je hebt je eigen tent en daarbij hoort je eigen badkamer met toilet. En toen kwam voor mij de eerste keer in een tent slapen. Nou, dat was goed te doen, heerlijk bed, het geluid van krekels. Ik viel zo in slaap. In de ochtend heb ik een ontbijt gemaakt.. Turks gerecht. De Griekse keuken moet ik nog leren 😉

Aan het einde van de ochtend vertrokken we weer richting Athene. Maar eerst een stop bij Epidavros. Waar het oude theater ligt wat een van de meest indrukwekkende ter wereld is.

Daarna reden we richting Athene, nu naar de kust waar we onze laatste overnachting hadden. We gingen eerst lunchen bij lake Vouliagmeni. Een thermisch meer dat gevoed word door ondergronds water uit de bergen en de zee. Hier kan je ook verschillende massages boeken of gewoon een dag zwemmen en zonnen.

Deze omgeving kent ook prachtige stranden.

Na onze hotel kamer ontdekt te hebben, groot terras met uitzicht op zee, zijn we nog even Athene stad in gedoken, en daarna gezellig op ons terras geproost op 5 heerlijk gezellige dagen!